lauantai 9. tammikuuta 2016

Uutta elämää ja vihermehuja


Täällä ollaan. Vihermehu-detox päivä 3. Sama kuin viime vuonna.  Tällä on aina helppo aloittaa kurinpalautus, koska kun on viikon syömätttä, niin sen jälkeen on onnellinen, kun saa pureskella mitä vaan. Joten ei edes tee mieli makeaa ja rasvaista, vaan roskuvaa ja raikasta.




Minulla paino vaihtelee aika paljon vuodenkin aikana - keväällä ja kesällä olen aina noin 5-kg kevyempi kuin loppuvuodesta. Syksyn tullessa paino vaan nousee. Enkä tiedä miksi, luultavasti valon vähenemisen vuoksi. Yritän urheilla yhtä paljon kuin valoisalla, mutta mieli vaan tekee ihan erilaisia ruokia kuin kesällä. Syksyllä himoitsen hiilareita; pastaa, leipää, pullaa ja muuta. Nähtävästi ainakin minulla nämä nimenomaan lihottavat. koska koko vuoden syön pähkinöitä, rasvoja, juustoa ja tietysti olutta. Mutta nuo hiilihydraatit. Huoh. Koko hommahan tietysti kruunautuu jouluna. Syömistä ja juomista. Ihanaa, En jättäisi väliin mistään hinnasta.

Olen ruuan suhteen tosi herkkusuu, joten minulle sellaiset "voi välillä syödä pari palaa suklaata"-jutut ei vaan tehoa. Olen myös tosi isoruokainen, syön saman verran kuin isot miehet. Ja psytyn syömään periaatteessa miten paljon tahansa. Lisäksi teen reseptiikkaa ja ruokaa sekä juon olutta työkseni, jolloin houkutuksia on monia. Siksi tarvitsen mustavalkoisen aloituksen, jonka jälkeen on helpompi tottua taas vähäherkkuiseen arkeen.  En myöskään jaksa laskea kaloreita tai olla nälkäinen, vaan ruokaa pitää olla paljon.

Sen taki olen jo pari vuotta ottanut hyvin tiukan tammikuun. Sillä saan loppuvuoden kilot pois, ja keskimääräinen paino ei näin nouse. Keino on viikon vihermehukuuri ja sitten kuukauden GI-ruokavalio.  Sillä saa syödä niin paljon kuin haluaa, kunhan vaa jättää tietyt ruuat pois. Kuukauden jälkeen hidas palautuminen normaalielämään, ja yleensä hiilarit on jäänyt luontaisesti pois.

Lisäkeinoina tässä on oma Facebook-ryhmämme, jossa muutkin pyrkii samaan. Yhteisfiilis ja reseptien jako toimii kannustuksena. Lisäksi kun tämän on nyt tehnyt jo kahdesti, niin tietää miten toimia. Joten ei tämä niin vaikeaa ole :)

Joten, tässä sitä taas ollaan. 4 päivää ja saa taas pureskella. Jei.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti